Site Rengi


Hamile Yogası Eğitmenlik Eğitimi İçin Birlikte Çalışabiliriz!..
110 Saatlik Yoga Alliance Onaylı bu program 10 tam güne yaygındır. Eğitimler bireysel ve grup eğitimleri şeklinde gerçekleştirilebilmektedir. Kendiniz ya da grubunuz için arayabilirsiniz!..
BİZDEN HABERLER...
Pilates ‘Yetişkinler İçin’

“10 seansta farkı hissedecek, 20. de farkı görecek ve
30. seansta tümüyle yepyeni bir vücuda sahip olacaksınız”

Joseph Pilates

Pilates zihin ve beden bütünlüğü öngören denge nefes ve hareket sistemlerinin bir sentezidir. Eklem ve kemikleri hayat boyu korumak için kas güçlendiren, esneten ve özellikle içsel karın kaslarının kuvvetlendirilmesi esasına dayanan bir sistemdir.

Pilates egzersizlerinin amacı; karın ve sırt bölgelerini eşit oranda güçlendirip, vücudumuzun üst kısmında sağlam bir iskelet oluşturmaktır.

Pilatese göre vücut merkezi, derindeki kaslarla bel kemiğine en yakın kaslardan oluşur. Klasik egzersizlerde zayıf kaslar zayıflama, güçlü kaslar daha da güçlenme eğilimindedir. Bu da dengesiz adale yapısına, kronik bel ağrısı ve sakatlıklara yol açabilir.

Pilates’te kas yapısı bir bütün haline getirilir. Kilo verilmese de ince bir görünüme ulaşılır.

Konsantrasyon, kontrol, merkezleme, akıcı hareket, kesinlik ve nefes olmak üzere 6 ana prensip etrafında toplanan Pilates egzersizlerinin yararlarından bazıları aşağıdaki gibidir;

. Güç, denge ve esneklik kazandırır.
. Dolaşım sistemindeki olumlu etkileri dolayısıyla rahatlama sağlar.
. Sakatlanmalar önlenir.
. Odaklanma gücünü besler.
. Dayanıklılık artar, metabolizma hızlanır.
. Sakatlanma riskini azaltır.
. Bel ve sırt ağrılarının oluşumunu engeller, varolan sıkıntılar üzerinde rehabilitif etki yaratır.
. Oturuş ve duruş bozukluklarının düzelmesinde yardımcı rol üstlenir.
. Atletik performansı artırır.
. Hamilelik sürecinde kilo ve formun korunmasında destekleyicidir.
. Özgüven gelişiminde etkilidir.

İstatistiklere göre, her 10 kişiden 8′i, yaşamının bir döneminde, iskelet ve kas sistemi sorununun etkisi altında kalmaktadır. Omurganın düzgün kullanılmadığı, vücut dengesinin bozuk olduğu oturuş şekilleri, duruş bozuklukları, yanlış oturuş pozisyonlarında uzun süre kalınması ve tekrarlanan hareketler; kaslarda gerilme, yorgunluk ve stres giderek ağrılı kas spazmlarına yol açmakta, sonuçta kişilerde sırt ve boyun ağrıları şikâyetleri ortaya çıkmaktadır.

Gerek evde oturan kişiler gerekse ofiste çalışan kişileri için son derece faydalı bir spor olarak değerlendirilen Pilatesin halen doktorlar tarafından sağlık sorunları yaşayan pek çok bireye önerilmekte olması çalışmanın yararının tıp otoritelerince kabulunun önemli bir göstergesidir.

15 Eylül 2016
948 kez görüntülendi
error: Content is protected !!