Site Rengi


Hamile Yogası Eğitmenlik Eğitimi İçin Birlikte Çalışabiliriz!..
110 Saatlik Yoga Alliance Onaylı bu program 10 tam güne yaygındır. Eğitimler bireysel ve grup eğitimleri şeklinde gerçekleştirilebilmektedir. Kendiniz ya da grubunuz için arayabilirsiniz!..
BİZDEN HABERLER...
Dhayana ‘Meditasyon’

Kendini denetlemeyenler için bilgelik yoktur. Kendilerini denetlemeyenler zihinlerini yoğunlaştırmanın büyük gücünü kullanamazlar. Zihnini yoğunlaştırmasını bilmeyen insan özgür olamaz. Özgür olmayan bir insan nasıl mutlu olabilir?
~ Bhagavad Gita

Dhayana ‘Meditasyon’, sekiz basamaklı yoga yolunun tacıdır. Dharana ‘Odaklanma’ aşamasının ötesine geçilerek yoğunlaşmanın devamlılığının sağlanması suretiyle ulaşılabilen düşüncesiz kalabilme haliyle birlikte başlar. Bu hale ulaşılabilmesi için meditasyona hazırlayıcı pek çok teknik kullanılmaktadır ki, yoga yolunda bu çalışmanın sağlayacağı ödülü her düzeyde içselleştirebilmek, ilk altı basamakta kazanılan belli bir olgunluk durumunu gerekli kılar.

Düzenli meditasyon uygulaması fiziksel ve zihinsel iyilik ve zindelik halini destekler ve bireyin içsel gerçekliği ile bağlantı kurmasına yardımcı olur. Böylelikle genişleyen bireysel farkındalık, daha kaliteli bir yaşam sürmeye, varoluşu derin düzeyde algılamaya zemin yaratır.

Günümüzde batı ülkelerinde meditasyon uygulamalarının terapötik etkileri tıp camiasında genel kabul görmüştür. Yapılan bazı araştırmalar, meditasyon esnasında beyin dalgalarının değişimini nörolojik olarak ölçmüş, diğer bazıları da kalp atış ritmini yavaşladığını, nefes alış verişlerinin düzenli hale geldiğini ve hatta kaslardaki gerginliğin azaldığını ortaya koymuşlardır. Yine bulgulara göre meditasyon uygulaması kandaki laktik asit miktarını düşürerek bireyi sukunete yaklaştırır, beyin ise alfa ve teta dalgaları yaymaya başlar.

Meditasyon uygulamasına, sırtın dik olması gözetilmek suretiyle uygun oturuş biçimi seçilerek oturulmalıdır ki bilinç uyanık kalabilsin. Ancak, sırt, boyun ve başın aynı hat üzerinde yerleşmesi ile evrim enerjisi Suşumna Nadi kanalından engelsiz ve serbest akabilir ve zihin sakinleşebilir.

Yoga uygulamaları içerisinde yer alan bazı meditasyon yöntemleri şunlardır; nefes meditasyonu, tattva (elementler) üzerine meditasyon, yantra (sembol ve simgeler) üzerine meditasyon, mantra (ses titreşimleri) meditasyonu, ayna meditasyonu (kesinlikle bir yoga üstadının gözetiminde uygulanmalıdır), gölge meditasyonu (deneyimli bir yoga üstadının gözetiminde uygulanmalıdır) nefes ve mantra meditasyonu, enerji akımları meditasyonu, enerji kanalları üzerine meditasyon, enerji merkezleri ‘çakra’ meditasyonları, aura meditasyonu, kundalini meditasyonu, duyusal deneyimler üzerine meditasyon, transandantal meditasyon ve diğerleri.

Meditasyon, bir serüvendir; insan aklının üstlenebildiği en büyük serüven. Tam olarak meditasyon hiçbir şey yapmamaktır – eylem yoktur, düşünce yoktur, duygu yoktur. Tam kendinizsinizdir ve bu katıksız bir hazdır. Hiçbir şey yapmadığınız zaman, bu haz nereden gelir? Hiçbir yerden gelmez ya da her yerden gelir. Nedensizdir, çünkü varoluş sevinç denilen unsurdan oluşmaktadır.
~ The Orange Book: The Meditation Techniques of Bhagwan Shree Rajneesh, s.94.

15 Eylül 2016
1.125 kez görüntülendi
error: Content is protected !!