Site Rengi


Hamile Yogası Eğitmenlik Eğitimi İçin Birlikte Çalışabiliriz!..
110 Saatlik Yoga Alliance Onaylı bu program 10 tam güne yaygındır. Eğitimler bireysel ve grup eğitimleri şeklinde gerçekleştirilebilmektedir. Kendiniz ya da grubunuz için arayabilirsiniz!..
BİZDEN HABERLER...
Pilates ’60 Yaş Üzeri’

Yaşlanmaya bağlı olarak bedenin değişim gösteren fizyolojik özellikleri, uygun egzersiz programları yardımıyla kişinin yaşam kalitesini sınırlayıcı olma durumuna ulaşmadan ortadan kaldırılabilirliğinin yanı sıra vücudun daha sağlıklı, hastalıklara daha yüksek direnç gösterebileceği de son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalar bakımdan olası görülmektedir. Dolayısıyla, uygun egzersiz yaşamın her evresinde olduğu gibi ilerleyen yaş dönemlerinde de mutlak suretle önerilmektedir.

İlerleyen yaş ile birlikte kas lifi ve boyutu ile toplam kas lif sayısının azalması nedeniyle bireylerde kas gücü ve fonksiyonunda %40 oranında azalma görülebilir. Bu tabloya eklenen hareketsizlik ve muhtelif rahatsızlıklar sonucu fiziksel performans sınırları derinleşebilir. Hatta, kas zayıflığından kaynaklanan kaza riski sürecin önemli sorunlarından birine işaret eder. Kemiklerde oluşan deformasyon ağrı oluşumunu artırdığı gibi organ ve kaslara da bası uygulamaktadır. Bununla birlikte, uzman kontrolünde yapılan egzersizlerle kas gücü ve fonksiyonundaki azalma yavaşlatılabilir hatta geriye çekilebilirdir. Yapılan araştırmaların sunduğu bulgulara göre, egzersiz yapan ileri yaşlardaki insanların kas gücü ve fonksiyonu egzersiz yapmayan gençlere nazaran daha yüksek olabilmektedir.

Planlı uygulanan pilates egzersizleri ilerleyen yaş sürecine özgü olumsuz koşulların tesirlerini en aza indirmede etkin bir rol oynayabileceği gibi pilatese erken dönemde başlamalarda anılan risklerin oluşumunu engelleyici özellik taşır.

İzometrik ve izotonik hareketleri birleştiren bir egzersiz çeşidi olan Pilates gövde kaslarını güçlendirir, eklem mobilitesini, denge ve koordinasyonu artırır.

Bu çalışma ile;

. Eklem esnekliğini arttırmak
. Kas gücü ve dayanıklılığını arttırmak
. Kemik mineral yoğunluğunu arttırmak
. Bağışıklık sistemini güçlendirmek
. Ağrı ile başa çıkmayı başarabilmek
. Günlük aktiviteleri uygulamak için gerekli olan enerjiyi arttırmak
. Hastalıktan iyileşmeyi çabuklaştırmak ve stresle daha kolay başa çıkabilmek
. Sosyalleşme sürecinde diğer insanlarla bütünleşebilmek için fırsat oluşturmak

mümkün olabilir.

15 Eylül 2016
973 kez görüntülendi
error: Content is protected !!